7/19/2012

JOM KURUS KATANYER (pitam maks)

Cam kenal jerk tajuk tuh kan??hehe tajuk sama iols bubuh untuk album iols kat FB???
sebenarnya nie sempena gambar teaser iols bersama BUNG KEVIN ZAHARI yang gojesss tapi skang makin kurus sebab gegeh jaga anak
meh nak letak gambar sebelum iaitu waktu 3 tahun lepas bersama bung kevin
sila perhatikan iols yang obvious double chin itu...yang pastinyer kevin maintain HOT oh tidak!!!


and U guys



SPOTS THE DIFFERENCES HERE :P

kevin tue mcm nampak sama sebab pakai baju hitam dan jenama adidas dia menten okeh....dia duta jenama adidas ker uols???...tapi aku???? ader beza taks....aku nampak part dagu jerk sebab peha tak kelihatan sangat dalam gambor nie...yang pasti aku aderlah lose weight berbanding gambor yang pertama tuh...tapi tetap tak puas hati sebab sebenarnyer aku boleh lebih kurus dr gambar di atas tapi asyik terbabas nak makan jerk...camno tuh???that's why aku attend this 2nd seminar just nak REFRESH balik ilmu dulu2
korang tak rasa ker aku ala2 chemistry sgt ngn kevin sebab sama2 uniform gagak hitam ;P


sedikit review untuk anda semua
sebab mak dah pergi dua x talk kevin blehlah mak komen yer dak???
memula masuk kevin tanya aku pasal BMR...aku ckp aku pernah gi talk dia
terus dia cakap "DAH KURUS PERGI BALIK??MOTIP KEVIN HALAU IOLS??? yang tak kurus2 lagik nieh :nanges:

- berbanding first talk yang aku pergi dulu....2nd talk nie more on technical aspect including BMR, DCR,LOA focus on calorie intake..semua nie bleh dpt dari blog kevin, blog cekodok dan blog susu sejat....kevin tanya jerk laju jerk aku menjawab dalam talk tu...nampak sgt aku bukan tahap beginners tapi tahap advance + overexcited boleh??? tak kisahlah kan..at least aderlah respon kalau kevin tanya drpda dia tanya takder jawapan...kevin gak kata kene interact sebab tulah iols gegeh sgt menjawab bagai ala2 murid paling pandai dlm kelas tuh
nasiblah benda dia tanya tue aku jawab tak larik topik kalau tak SUMPAH MAK MALU 7 KETURUNAN

- banyak dibincangkan tetang kalori pemakanan secara rawak...tak sangka aku masih bijak meneka kalori teh tarik= around 100kcal dan roti telur=400 cal..kira tak berkarat lagiklah ilmu kira kalori aku :terus teringat dulu gegeh buat buku log catat apa makan+ kiraan kalori tapi semua tue mmg tak sia2 :) :

- Masa first talk kevin tak ajar kira2..dia cuma terangkan pasal pemakanan, apa sesuai dimakan apa yang tak + siap ader aerobik...kiranya first stalk mmg santai gile :)

- aku berpuas hati gak sebab kevin ada bagi contoh meal plan yang sihat jika dicomparekan dgn meal plan yang within kalori (masih dalam kalori) tapi berlemak...sebab aku byk target untuk body fat reducing not just nak kurus

KOMEN: huaaaa...kevin terang pasal exercise about 15-20 minutes jerk...actually banyak benda nak tanya..tapi puas hati sebab dia ader gak sentuh pasal HIIT-High intensity interval training
(aku baru jerk nak bukak mulut tanya)
motip sgt kevin tau jerk aku  nak tanya....sebab aku mmg bukan fokus pemakanan semata2 tapi nak gak tahu senaman yang sesuai sebab saper yangh bersenam believe me....the curve of your body is NOT THE SAME dgn curve yang menjaga diet( IT IS A FACT)

kesimpulannnya: talk nie mmg bagus gak untuk beginners..takderlah dieorg lost kan..tapi bagi aku yang dah tak berapa nak beginners nie...semua yang kevin ckp aderlah pengulangan semula tapi aku tetap suka sebab REFRESH balik ilmu2 tue smua...cuma tak baper setuju bab dia kata semua bleh makan asalkan within BMR...sebab sebenarnya bukan semua boleh makan..tapi tetap kene cuba makan yang lebih sihat?? lebih sihat mksudnyer (less fat,less benda2 yang memudaratkan)..contohlah,..kalau makan tak lebih calorie tapi yang dimakan aderlah junk food+ coke+ ice cream high fat)....camno tuh...
* gambar bukan  sekadar hiasan tapi kene mengena tau ngn topik *

so patutnyer kevin lebih spesifik kot...aku bukan nutritionist  just nak tambah apa yang kurang jerk ..papepun salute kevin sebab MEMVBUDAYAKN makan secara sihat di Malaysia :)



3 comments:

kami said...

waaa...kak su....chaiyok2!!!!!!!!!!!!!!;)

Cik Adek Manes said...

nampak beza sue..

mase baju meroh tue uols nampak sedikit macek.. keke.. yg latest one nie, gedevazz.. nampak mudoo..

pttnye KZ kena terapkan healthy food tue.. bkn semua nye bley belasah.. pastuh kena terapkan cara penyediaan makanan yg lebih sehat.. kalau semua die kate ley makan, mcm sue ckp tue laa.. high calories, high fat, even sketpon for me la kan tetap memudaratkan gaks.. kalau sekali sekala tkpe lagi.. kalau tetiap hari..?? choose the healthy food for me menda nie rasenye mmg kena highlightkan.. dah talk die lebey byk cite pasal pemakanan kan..

em, anyway uols tak argue ke pe yg die ckp..??

ctsueraya said...

x tegur pun dia...maklumlah we ols not certified...nangeh