3/01/2011

Matilaa MAK kene LAHAR....

Sebelum aku mulakan entry nie....nak bagitau dulu..minggu nie aku rajin yahamat exercise...
asal celik mata jah exercise...asal exercise jer celik mata
dgn harapan korang tak MELAHAR aku yerk
sebab nak bagik review lagik pasal aktiviti @hobi aku JJCM (jalan2 cari gado makan)
Walaupun hobi aku ni makan2 tapi aku sentiasa make sure aku bersenam
dan kalori intake within range...cuma kadang2 terbabas gak
sebab bagi aku DIET beerti healthy eating ...bukan TAK MAKAN@BANYAK PANTANG
dan bagi aku korang akan hilang satu nikmat dunia kalau ckp dialog2 berikut

"eh ..eh..aku takleh lah makan ni"


" pastu yang nie pun aku tak bleh makan, gemuk nanti"


"ohhhhh!!!! yang nie sgt PANTANG bagik aku"


tak rasa terseksa ke weiiii??????

sebenarnya NO MATTER what U PUT in your MOUTH
you YOURSELF BETTER RESPONSIBLE for it!!!!
ini tidak..dahlah makan segala yang berminyak, berlemak, garam dan gula tinggi
pastu bleh senang lenang goyang kaki
then pelik kenapa tak KURUS...
LU PIKIRLAH SENDIRIK KEH(ayat sentap gituh, yahampunnn)

sebab tue aku tak pelik bila ader soklan tanya
ko rajin gak gi makan2..tapi aku tgk badan ko taklah naik mana(ni bentuk soklan pujian)
then i just said, I'm responsible to my body
bila aku ala2 makan tak sedar dunia
balik tue aku BAKAR gaklah tak sedar dunia gak

tapi ader gak soklan2 gini (soklan jeles)
aper guna ko exercise pastu ko makan minyak2 semua..ko kene kontrol la makan...
i said " betul apa ko ckp, tapi aku amik in moderation bukannya hari2 nyah oii...tapi timer kasih atas teguran membina itu, yerlah kdg2 MANUSIA MUDAH LUPA khen)

so mula2 mak nak citer pasal JJCM ke SPAGHETTI GRILL
bagik iols pada pandangan korang plak kan
okeh ini kedainyer
as usual kedai mmg best, bersih takder masalah
ini menunya plak..selain spagetthi, yang sinonim dgn makanan ITALI haruslah PIZZA khen
tapi aku mmg bukan PENAGIH PEMINAT TEGAR pizza
maka petang yang sgt berbahagia itu
(wlpun aku masa tue sgt letih dan lapar ala2 nak makan orang :P)
aku memilih SPAGETI AGLIO OLIO yang berharga RM13 ker RM15 tak hengat dah
sudahlah lama gila tunggu about 15-20 minutes kots or more than that
aku dah siap sound kawan aku awat lambat sgt..air pun lambat
nasib air yang gue order sedap
HOT CHOCOLATE

yang member iols order epal juice...wa rasa they ols guna yang jenama murahan aper ntah
tak sedap langsung okeh..masam nak mampuih
dahlah gelas besar..terpaksa kawan iols tambah gula okeh

then sampailah spagetthi yang gua bayangkan SEDAP BERMUTU
dan dapat hilangkan kelaparan tahap dinosour wa


sekali alahai
spagethhi semata uols..memanglah ader rasa OLIO nyer
biasalah rasa olive oil n garlic ckit
tapi NAN HADO (takde) pape pun selain tue uolsss..kosong..takder ayam sotong semua takder....
nak dibandingkan iols makan spageti OLIO kat MILANO CAFE..jauhlah sedap
siap ader sotong, udang bagai kat sana tapi rege RM8.90
ini rege bukan main TAPI NAN HADO sgt spagetthi tue :GRRRRR:
tapi sebab dah lapar,,,tak puas hati dan geram tolak tepi
TELAN SUDAH NOKS!!!!


saksikanlah spagetthi kosong ini...yang berjaya ku telan dgn penuh REDHO
(bersyukur adanyer)

Nasib baiklah kawan aku dh kenyang..so dia order yang light2 jahs
so CHICKEN BITES menjadik pilihan beliyau
baper kali dah aku betulkan gambar nie nak senget gak..so sila TELENGKAN kepala 90 darjah
waima korang teleng2 pun tetap ropa dia gitu gak ala2 cekodok
yang ini blehlah iols bagikkan sedikit pujian (sedikit jerklah sebab hati da bengkak khen...)
ala2 nugget tapi guna resepi sendiri..so coating ayam tue memang crunchy gituh
rasa pun not that bad lah

so overall aku nyer rate C+ lah...hajat di hati nak bagik C..tapi aku nie kan pemurah gituh..tambahlah PLUS tuh
rasanya takkan ku jejakkan kaki lagik dah ke senun

setelah sakan minggu tu JJCM maka aku list down workout aku for this week

SENIN-morning =1 set of ZUMBA +Sexy Survivor W/O by ZUZANA
SELASA-evening= JM cardiokickboxing
RABU- my REST day (breakfast n lunch cut cal...indulge during DINNER before8pm)
KHAMIS- 1 set of ZUMBA+ READY to SWEAT BY ZUZANA

I START TO LOVE ahkak ZANA w/o and rajin cuba healthy recipes by her skang
JUMPA DI LAIN ENTRY dgn RESEPI2 SIHAT yang menarik okeh
(menarik kew???? )

No comments: