2/12/2011

Pergi Tak Kembali






Selamat tinggal kepada semua
Berpisah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baikkah atau sebaliknya


MOTIPPPP???nyanyi lagu nie
oppssss aku sajer jah...entry kali ni takder kene mengena pun dgn tajuk di atas..haha
sebenarnya tajuk asal aku Pergi tapi kembali
al kisahnya mintak maaf sesangat lama tak hupdate blog
Kekdahnyer cuti CNY aku plak yang sakan pada org cina...hahahhahaa
bukan aku sorg jerk kan korang pun sakan beraya yer dak??ngeeee

terpikir nk buat tajuk nie sebab pergi ke CAMERON HIGHLAND (CH)
setelah 12 tahun tak kesana
sadis okeh ala2 jejak kasih gituh nyah
kowser sgt mak....PERGI TAPI KEMBALI setelah 12 thn noks
manusia mak aii ramainyer....
smpaikan nak naik bukit..iols suh adik plak drive kala jem
iols leh turun keta jalan kaki smbil beli cendawan goreng yang enak...
then baru kete smpai..masuk plak..tersekat-sekat uols kete ramai sgt org
marilah layan dulu gambar2 terlampau nie


itu dia sesampai di CH nak menuju ke Brinchang
iols nak tangkap gambar signboard okeh...bukannye MAT REMPITZ tuh :nangess:
sebelum carik hotel ,nak pergi ziarah kenalan dekat IPD kat sana
pergi ikut jalan nie TEMERLOH-KL-TAPAH- SIMPANG PULAI-CH

ini plak di kala ke JEM-MAN melanda
sempat snap gambar gerai stobeli jalanan
kekdahnyer balik tak sempat nak singgah sini pun uolssss
adik iols sengal takmo benti walhal mak nak sgt singgah beli stobeli....nangeh kempunan
abaikan rupa pipi pecah umah adik iols tue









eh.... eh.....







eh...eh






saper plak minah cun nie???







peniaga kaktus ropanyer....






larikkk!!!!(sah2 korang tau saper minah tue khen???)


btw sebelum gi CH pagi tue sempat lagik iols buat JILLIAN MICHAELS SHAPE UP
sebab tau pastue diet iols akan ke LAUT CINA SELATAN okeh...KE LAUT.....

tetiber iols rasa nak bercerita pasal CAMERON selaku duta coti2 malaysia pada tahun ni
kita mulakan dengan penginapan iols haritue
di sini yer kawan2



kebetulan kat brinchang ader kenalan mak
dia ajak tidur umah dia jerk kat IPD Brinchang
tapi iols suggest kat mak kita park jer kete kat umah dia
pastue bagik alasan kat mak takmolah tumpang umah org takut menyusahkan padahal mmg nak merasa tidur tilam empuk hotel CH
ngehngehngeh
quite good jugak hotel nie..kitaorg amik apartment style with 2 rooms and 2 bathroom
harga semalam RM350 (leh sumbat 8-10 0rg apartment tue)
itu harga CNY tau..kalau hari biasa iols rasa confirm lagik murah
btw bagik uols2 yang nak ke CH..area brinchang tu banyak gila hotel..yang baru bukak pun hader
iols suka tgk hotel yang nie(design dia canteks)

abaikan adik iols yang suka jadik model tak bertempat tuh gambar
bilik iols lupa nak snap
living room dia quite largelah
iols selaku anak mithali ni tidur kat living room jerk
kasik can mak tidur master gituh..bleh
walhal living room sejuk nak mampuih even takdop kipas and takder aircond keh
baper kali tengah malam terbangun gara2 sejuk yahamattt
saper suh pergi time orang mengawan hujan kan


Inilah living room tempat kejadian.. iols menggeletar tuh
dan juga dapur merangkap pantry

Dining table tak sempat tangkap sebab dah penuh dgn makanan
hah lagik satu nak bgtau sini senang giler cari makan ..iols pergi tu hari jumaat
ader pasar malam tapi katanyer kalau cuti mmg akan ada pasar malam
segala mak nenek makanan ader
tapi yang famous kat cnie cendawan goreng
mmg super rangup sgt-sgt
kalah ayam goreng kehepsi uolss

so petang tue sambil2 menikmati angin sejuk puting beliung CH
kami(iols, adik dan kuncu2) jalan2 cuci mata kat p.malam brinchang
mak aii ramainyer manusia toksah citer
nasib hotel tepi p.malam jahs
ape lagik subjek utama CH??mestilah STOBELI khen???
hah layan dulu gambor nie
Antara banyak2 gambar yang nie paling aku suka sebab nampak merah merelipp stobeli ituh
mohtip ah so ni siap posing bagai macam tahu aku nak kuarkan gambor stobeli dia kat BLOG???


walaupun perut aku macam nak meletup kekenyangan sebab masa kat umah kenalan mak
kami dijamu dengan macam2 juadah, tak ketinggalan gak aku nak mencuba
STOBELI SALUT CEKELAT
wajiburunnah katanyer uols.....sebab nak fefeeling cinta TOK TI & AH TOK K yang berputik kerana menu ini
sajerk aku kasi gambor senget bior korang teleng kepala tengoks....
cekelat banyak...nak jilat polisterine kang org kata aku jakun laks..
redho jerklah dah habis stoberi terpaksa tinggalkan lebihan coklat yang masih banyak
kalau menu TOK TI bercinta STOBELI CEKELAT..menu aku aper eks agak2....







zoommmmmmmmmmmmmmmmmmm







zooommmmmmmmmmmmmmmmmmmmm






aku khen diet haruslah MENU CINTAN aku yang nie jahs









kerabu si jantung hati...korang HADO?????

yahampunnn uollls jangan LAHARIN iols yang naif nie



tamat sudah bab makan...bab shopping plak aku sempat rembat key chain jerk wlpun jalan tak hengat
baju banyak gak yang syanteks2x..tapi sbb keletihan aku tak jadik nak usha
pastue kat sana banyak muffler kait ngn snow caps..mak aiii canteks, chomel2x
mohtip aku duk usha jalan sakan sampai tak terbeli
ralat sangat okeh...nasib aku ada simpan photo nie

buat pengubat keralatan aku tak dpt beli ...huaaaaaaaaaaaaaaaaa
aku suggest korang beli bentuk arnab tuh..sure satu malaysia tgk korang :P

No comments: